Wywiad z Martą Klicką-Lewandowską, Dyrektor Działu Compliance oraz Członkiem Zarządu 4Life Direct Sp. z o.o.
W tym roku minęła 15. rocznica pracy w 4Life Direct Dyrektor Compliance i Członka Zarządu – Marty Klickiej-Lewandowskiej. Jakie były jej początki pracy w firmie? Co się zmieniło w spółce i co radzi przyszłym konsultantom? Przeczytajcie wywiad.
Opowiedz proszę o swoich początkach w firmie.
Marta Klicka-Lewandowska: Pracę w 4Life Direct rozpoczynałam kiedy był to jeszcze Start up. Kiedyś sprzedaż ubezpieczeń na życie przez telefon była czymś nowym, czego w Polsce jeszcze nie było. Jak było to dawno, może świadczyć fakt, że ponad 99% Klientów korzystało wtedy jeszcze z telefonów stacjonarnych. Zaczynałam od pracy jako konsultant w Dziale Sprzedaży. To, co na pewno się zmieniło to to, że Klienci rozpoznają naszą markę i wiedzą, że jesteśmy stabilną firmą, która już od wielu lat działa na Polskim rynku. Sprzedaż ubezpieczeń związana jest przede wszystkim z budowaniem relacji z Klienta. Pamiętam swoje pierwsze rozmowy, gdzie klienci z nieufnością podchodzili do takiej formy sprzedaży ubezpieczeń. Oczywiście było to związane z tym, że byliśmy nowi i jeszcze nierozpoznawalni. Sprzedaż telefoniczna opiera się na budowaniu relacji i zaufaniu, jakie klient powinien poczuć i oczywiście poczuciu, że podejmuje bardzo dobrą, słuszną decyzję o zakupie ubezpieczenia.
Jak rozwija się Twoja kariera w firmie?
Marta Klicka-Lewandowska: Na początku, czyli w 2009 roku było 5 osób w Dziale Sprzedaży. Wówczas byłam najmłodsza w zespole i jako jedyna miałam doświadczenie w Call Center. Pozostałe osoby miały natomiast doświadczenie w sprzedaży ubezpieczeń i nie ukrywam, że dzięki tym osobom, które miały doświadczenie, dużo nauczyłam się o branży ubezpieczeniowej.
Następnie zostałam awansowana na Kierownika Działu Sprzedaży, czyli zarządzałam sprzedażą. Na tym stanowisku byłam kilka lat, następnie, gdy dział sprzedaży zaczął się rozrastać, otrzymałam propozycję utworzenia działu kontroli jakości, którego zostałam Menadżerem. Po tym, jak zaczęłam pracować w jakości, pojawił się nowy pomysł, żebym również przejęła odpowiedzialność za Compliance, za który odpowiadam do tej pory.
Zostałam menedżerem Działu kontroli jakości i Działu Compliance. Po kilku latach dostałam awans na Dyrektora Compliance i Członka Zarządu.
Jak rozwinęła się spółka na przestrzeni lat?
Marta Klicka-Lewandowska: Jak zaczynaliśmy pracę w 2009 roku to w całej firmie były tylko 2 działy – Sprzedaży i Płatności Składek. Na przestrzeni tych 15 lat firma niezwykle się rozwinęła i posiada wiele prężnie funkcjonujących działów, bez których dziś nie wyobrażam sobie istnienia firmy.
Ale to co najważniejsze to przede wszystkim ludzie. Bez ludzi, których tutaj mamy, bez ich zaangażowania, bez ich wiedzy nie bylibyśmy w tym miejscu, gdzie jesteśmy. A cały czas się rozwijamy i perspektywy naszego rozwoju są coraz większe.
Co radzisz osobom, które zaczynają karierę w 4Life Direct jako konsultant w Dziale Sprzedaży?
Marta Klicka-Lewandowska: Sprzedaż nie jest łatwa, wymaga bardzo dużo konsekwencji i cierpliwości. To są dwie cechy, które też nauczyły mnie pokory. Nie każdy dzień będzie dniem sukcesu. Praca w sprzedaży wymaga nieustającej pracy nad sobą i ciągłego doszkalania się.
Kiedy przyszłam do działu sprzedaży w 4Life Direct, miałam doświadczenie w Call Center. Niewiele wiedziałam natomiast na temat samych ubezpieczeń. Ważne w pracy konsultanta jest uczenie się od najlepszych, słuchanie jak to robią i jak rozmawiają z Klientami. Oczywiście każdy znajdzie swoją własną metodę, ale słuchanie rozmów najlepszych sprawi, że wyciągniesz sam wnioski i wdrożysz to, co jest dla Ciebie najlepsze. I tak jak powiedziałam: cierpliwość, konsekwencja i pokora. Ważne są także relacje. Nic się nie uda bez budowania relacji z klientem. Klient kupi polisę pod warunkiem, że ci zaufa dlatego słuchajmy aktywnie potrzeb Klientów po to by spełnić jego oczekiwania.
Chcesz dołączyć do 4Life Direct i rozwijać swoją karierę? Aplikuj TUTAJ